Vanlige spørsmål
99 59 55 99
Mandag – fredag kl. 09.00 – 17.00
kundeservice@hohde.no
Hvor kan jeg kjøpe produktene deres?
Du kan kjøpe produktene våre på nettstedet vårt på https://hohde.no/produkter, ringe oss på vårt kundeservicenummer 99 59 55 99 (virkedager 9–17) eller sende en e-post til kundeservicen vår (kundeservice@hohde.no).
Hvordan vet jeg om bestillingen min er mottatt?
Hvis nettleseren din tar deg til takk-siden når du har fylt ut bestillingsskjemaet, betyr det at bestillingen er mottatt. Du mottar en ordrebekreftelse på e-postadressen du oppga i skjemaet. Husk å sjekke søppelpostmappen hvis du ikke finner ordrebekreftelsen.
Er alle produktene jeg har bestilt, inkludert i samme e-postbekreftelse?
Du mottar en individuell ordrebekreftelse for hvert produkt du har bestilt.
Når mottar jeg produktet mitt?
Under vanlige omstendigheter sendes produktene ut innen to uker etter at du har lagt inn en bestilling. Hvis du ikke mottar produktet ditt i løpet av dette tidsvinduet, ber vi deg kontakte kundeservice på 99 59 55 99 – vi står til tjeneste på virkedager mellom klokken 9 og 17. Du kan også sende en e-post til kundeservicen vår på kundeservice@hohde.no.
Bestillingen min har ikke kommet ennå. Hva skal jeg gjøre?
Du kan kontakte oss ved å ringe det kundeservicenummeret vårt 99 59 55 99 (virkedager 9–17) eller sende oss en e-post på kundeservice@hohde.no.
Kan jeg spore bestillingen min?
Vi sender ut leveransene våre som brevpost (små pakker), som dessverre innebærer at du ikke kan spore forsendelsen din. Men hvis du ikke har mottatt produktet ditt innen to uker etter at du la inn bestillingen, må du ikke nøle med å kontakte kundeservice.
Hvorfor pakker og sender dere ut produkter individuelt?
Vi ønsker å sende produktene på en mest mulig praktisk måte rett til kundens postkasse.
Hvordan betaler jeg for produktet?
En faktura legges ved i forsendelsen for vanlige produkter. Du kan bruke denne fakturaen til å betale for produktet via nettbank.
Hvordan kan jeg endre abonnementets leveringsplan?
Hvis du vil endre tidsrommet mellom leveranser, kan du ringe oss på kundeservicenummeret 99 59 55 99 (virkedager 9–17) eller sende kundeservicen vår en e-post på kundeservice@hohde.no.
Hvordan kan jeg endre betalingsfristen på fakturaen?
Du kan endre betalingsfristen på en faktura ved å kontakte kundeservice på kundeservice@hohde.no eller tlf. 99 59 55 99 (virkedager 9–17).
Må jeg betale ytterligere fraktkostnader?
Nei, det påløper ingen ytterligere fraktkostnader. Fraktprisen er inkludert i den endelige produktprisen.
Kansellering av abonnementet / fremtidige forsendelser
Hvis produktet av en eller annen grunn ikke oppfyller behovene dine, kan du kansellere abonnementet når som helst ved å ringe det kundeservicenummeret vårt 99 59 55 99 (virkedager 9–17) eller sende oss en e-post på kundeservice@hohde.no. Husk å kansellere abonnementet ditt 10 dager før neste utsendingsdato hvis du ønsker at kanselleringen skal gjelde for den neste forsendelsen. Du finner neste utsendingsdato på den forrige fakturaen din. Merk at hvis du kansellerer bestillingen din via e-post, blir abonnementet ditt avsluttet etter at vi har behandlet e-posten din.
Hvordan kan jeg returnere produkter?
Du kan returnere produkter som er ubrukte, uåpnede og kan selges på nytt, innen 14 dager etter at du har kansellert bestillingen din. Du har rett til å kansellere bestillingen innen 14 dager. Avkjølingsperioden begynner når kunden mottar produktet. Alle returnerte produkter må være ubrukte. Ved en eventuell reklamasjon ber vi deg kontakte kundeservicen vår. De håndterer hver retur på individuell basis: send en e-post til kundeservice@hohde.no eller ring kundeservicenummeret: 99 59 55 99 (virkedager 9–17).
Må jeg betale for å returnere et produkt?
Hvordan kan jeg få pengene mine tilbake etter at jeg har returnert produktet?
Hvis du alt har betalt fakturaen, men ønsker å returnere produktet, blir du refundert ved å kontakte kundeservicen vår via e-post på kundeservice@hohde.no eller ved å ringe vår kundeservice på 99 59 55 99 (virkedager 9–17). Vær forberedt på å oppgi bankkontonummeret ditt, slik at vi kan utstede refusjonen via samme metode som du brukte til betalingen.
Hvordan skiller produktene deres seg fra andre naturlige kosmetikkprodukter?
Våre produkter er unike og fulle av magiske nordiske ingredienser. Under den utfordrende og korte vekstsesongen klarer den nordiske vegetasjonen å utnytte alt mulig lys og produserer en utrolig mengde eksepsjonelt kraftige næringsmidler og antioksidanter. Dette er hemmeligheten bak HOHDE-hudpleieproduktenes effektivitet. Produktene er dessuten etisk og økologisk fremstilt i Finland. Produktene har nøkkelflaggsymbolet, som betyr at de bidrar til sysselsettingen i Finland.
Hvem egner produktene deres seg for?
HOHDE-hudpleieserien består av produkter som egner seg for alle hudtyper. Hudpleieproduktene våre er parfymefrie, men ikke helt duftfrie. Det betyr at produktene våre tåles av de fleste og vanligvis ikke forårsaker irritasjoner. Vi har laget en separat, dermatologisk testet hudpleieserie for sensitiv hud, som vi har kalt NATURAL. Hvis du lider av hudproblemer, bør du rådføre deg med en dermatolog først.
Hvis kosmetikken vår gir deg hudirritasjoner eller andre uønskede symptomer, bør du slutte å bruke produktet umiddelbart og kontakte kundeservicen vår, enten på telefon 99 59 55 99 (virkedager 9–17) eller e-post kundeservice@hohde.no.
Vi blir også veldig glade for positive tilbakemeldinger om produktene våre. Du kan kontakte oss på e-postadressen ovenfor.
Er det trygt for gravide og ammende å bruke HOHDE-kosmetikkprodukter?
Alle HOHDE-kosmetikkprodukter er testet og påvist som trygge når de brukes som anvist – også under svangerskap og amming. Vi råder deg til å alltid følge de produktspesifikke instruksjonene. For eksempel anbefales ikke HOHDE Plus Nutritional Supplement for gravide, og HOHDE Relax Cream bør brukes i moderasjon og ikke så ofte under svangerskap. Hvis du har flere spørsmål, bør du diskutere dem med legen din.
Hvor lenge står produktene seg? Har de «best før»-datoer?
Alle kosmetikkprodukter som varer i opptil 30 måneder, har en utløpsdato, for eksempel «12/2023». Hvis produktene holder seg i mer enn 30 måneder, har de et merke som angir hvor mange måneder de holder seg etter åpning. Dette er et symbol med en åpen beholder, et tall og bokstaven M, for eksempel 12M (=12 måneder).
Er produktene veganske?
Produktene våre inneholder ingenting med animalsk opprinnelse. Så ja – alle produktene er veganske.
Er produktene parfymefrie?
HOHDE-produkter inneholder ingen tilsatte kunstige duftstoffer. De har kun ingrediensenes naturlige duft. Denne hudpleieserien er derfor parfymefri, men ikke duftfri. NATURAL-hudpleieserien har parfyme som er tillatt i naturlig kosmetikk, men duften er svært mild og naturlig.
Konserveringsmidler
Alle ingredienser, inkludert konserveringsmidler, finnes på ingredienslisten for et produkt. Vi bruker kun milde konserveringsmidler som brukes i matvareindustrien og er vanlige i naturlig kosmetikk. Derfor er alle konserveringsmidlene vi bruker, enten naturlige eller naturidentiske. For eksempel forekommer kaliumsorbat (E202) og natriumbenzoat (E211) i naturen. Disse er ekstremt skånsomme og milde konserveringsmidler (de forekommer naturlig for eksempel i rognebær og tyttebær).
CosmEthics-sertifikatet garanterer at produktene våre ikke inneholder ingredienser som er skadelige. Loven krever at alle naturlige kosmetikkprodukter inneholder en ingrediens som sikrer at produktet holder seg. Men du kan være trygg på at ingrediensene vi bruker, er av den svært milde og naturlige sorten.
Produktet mitt har frosset mens det har ligget i postkassen. Hva skal jeg gjøre?
Alle produktene våre er testet for å tåle kalde temperaturer. La produktet tine i romtemperatur. Deretter kan du begynne å bruke det.
Hvordan fremmer HOHDE mål for bærekraftig utvikling?
Bærekraftig utvikling er en del av kjerneverdiene våre og har stor innvirkning på driften vår. Vi jobber hardt for å finne bærekraftige løsninger på alle områder av virksomheten. Et av målene våre er å redusere miljøbelastningen forårsaket av produksjon og forsendelse av produktene våre. Blant de viktigste endringene vi har utført nylig, er overgangen til mer miljøvennlige tuber som består nesten utelukkende av fornybare råmaterialer. Kundene våre spiller en viktig rolle i å utvikle driften vår. Du kan blant annet si din mening via spørreskjemaene våre. Sertifikatene vi har fått tildelt, vitner dessuten om verdiene våre og hvordan disse har blitt satt ut i livet.
Hvordan kan jeg resirkulere en brukt tube eller pakke?
Skyll plastforpakningene før du resirkulerer dem med plast. Du kan kaste skyllede sagflistuber med avfall som går til forbrenning, eller med papp – så lenge du fjerner lokket. Lokket skal resirkuleres som plast. Du kjenner igjen sagflistuber på den røffe overflaten. Et eksempel på en slik tube er HOHDE Natural Ansiktskrem.
Hvordan fremstiller dere produktene?
HOHDEs hudpleieprodukter produseres i Helsingfors. Leverandøren er Suomen Terveysravinto Group, som eier HOHDE-merkevaren. HOHDE-hudpleieserien er designet i samarbeid med eksperter og fagfolk innen naturlig kosmetikk. Vi ønsket å skape en hudpleiekolleksjon som er naturlig, holder høy kvalitet og egner seg for sensitiv hud. For å velge ut ingrediensene til produktene våre har vi benyttet oss av funnene i vitenskapelig forskning. Hver ingrediens har en bestemt hensikt og virkning. Ingrediensene er økologiske og ferske, og kvaliteten overvåkes gjennom hele produksjonsprosessen. NATURAL-produktene er dermatologisk testet under oppsyn av en dermatolog.
HOHDE-kosmetikkproduktene har mottatt flere sertifiseringer (du finner produktspesifikke sertifiseringer på nettstedet vårt, hohde.com).
Nøkkelflagget (Avainlippu): Nøkkelflagget er et registrert fellesmerke. Symbolet betyr at produktet er produsert i Finland og bidrar til sysselsettingen der.
Design from Finland: Design from Finland-merket settes på unik finsk design og fremhever at denne formen for immaterielt finsk arbeid er en av hovedkildene til Finlands suksess og sysselsetting.
CosmEthics: Dette sertifikatet garanterer at produktene er rene og ikke inneholder plast. Sertifikatet er tildelt enkeltprodukter – gå til nettstedet vårt for å se hvilke som har det.
Pro Luonnonkosmetiikka ry: Medlemskapet i Pro luonnonkosmetiikka ry (kan oversettes til «registrert forening for naturlig kosmetikk») betyr at kosmetikkmerket eller -kolleksjonen er offisielt sertifisert og/eller er ekte finsk naturlig kosmetikk. Det signaliserer også at en uavhengig ekspert har undersøkt og godkjent ingrediensene.
FI-Natura-sertifikatet er en garanti for forbrukere av autentisk finsk naturlig kosmetikk. Det lar forbrukeren identifisere autentisk naturlig kosmetikk fra eget land, og skille den fra grønnvaskede kosmetikkprodukter.
Anmeldelser
Anmeldelser er bekreftet å være fra kunder som har kjøpt produktene våre. De har blitt mottatt direkte fra kunder gjennom vår kundeservice eller fra kunder som svarer på tilfredshetsundersøkelser. Med noen av våre nye produkter hender det at vi spør noen produkttestere om å gi ærlig tilbakemelding på produktet. Produkttestere er ikke forpliktet til å gi positive tilbakemeldinger i bytte mot å teste produktet.
Produktanmeldelser blir bedt om på e-post fra kunder som har bestilt produktet. Vi kan derfor være sikre på at produktanmeldelsen kommer fra en kunde. I tillegg kan vi motta generell tilbakemelding om produktet via e-post til kundeservicen vår, hvor det bekreftes om vedkommende faktisk er en kunde.